המדריך המלא לניקוי שטיחים נכון ויעיל

Vacuum cleaner on the carpet
תוכן עניינים

שמירה ותחזוקה נכונה של שטיחים מתחילה בניקוי נכון על ידי שימוש באמצעים מתאימים. ראשית יש צורך לבצע ניקוי שטיחים פעמיים בשבוע וזאת על ידי שואב אבק ביתי ורגיל ולא באמצעות שואבי אבק חזקים במיוחד שיכולים להאיץ בצורה משמעותית את תהליך השחיקה של השטיחים ולהופעה מוקדמת של בלאי. הכי חשוב הוא להימנע מתלייה ש השטיח בכל מקרה שהוא, בין אם לשם אוורור ובין אם לשם חבטה או ייבוש השטיח. תלייה של שטיחים גורמת למתיחת חוטי השתי וערב ובכך יוצרת עיוותים ומעין גלים על פני השטיח.

מאלו פעולות יש להימנע במסגרת ניקוי שטיחים?

שטיחים בעלי עיוותים שכאלו לא יאפשרו הנחה נכונה וצמודה לרצפה, ואף יכולים להוות מכשול לכל מי שדורך עליהם. כמו כן רצוי להימנע מגלגולו של השטיח והנחתו על הקיר בצורה הזו לאורך זמן, שכן גם פעולה זו יכולה ליצור עיוותים על גבי השטיח. אם ברצונכם להוציא מן השטיח חול ואבק אין לעשות זאת על ידי חביטה בו או ניעור דרך תפיסתו בקצוות. פעולות אלו עשויות להביא לכדי מצב של "פיצוצים מיקרוסקופיים" על גבי השטיח שעם הזמן יכולים לסייע ליצירה של קרעים ופרימה של סיבי השטיח.

כיצד לסלק אבק וחול מהשטיח בצורה נכונה?

כפי שצוין לעיל, יש לדאוג לשאיבת השטיח במשך פעמיים בשבוע, יחד עם זאת חשוב להפוך את השטיח על פינוי אחת לחודש, ולדרוך עליו כאשר הוא נתון המצב זה. פעולת הדריכה מסייעת לסילוקו של האבק והחול שהצטברו במשך הזמן בתוך השטיח, וזאת מבלי שום חשש לפגיעה בסיבים של השטיח. בסוף היום של התהליך האמור יש לנקות את גב השטיח ופנים השטיח על ידי שימוש בשואב אבק. בנוסף יש להימנע מהברשתו של שיער השטיח בצורה בלתי מקצועית שכן פעולה זו עלולה לשנות את כיוון השיער של השטיח.

ככלל, אסור להרטיב את השטיח בשום מצב שהוא. במידה והשטיח נרטב מסיבה כזו או אחרת דאגו לייבש אותו בצורה מיידית תוך יממה אחת בלבד.

צוות פינוי דירות
נכתב ע"י צוות פינוי דירות
אנו מקווים שנהניתם מהמאמר וגם שקיבלתם את התשובה שחיפשתם. אנו עושים כל מאמץ לתת לכם את התוכן הטוב ביותר, אם תמצאו טעות נשמח שצרו איתנו קשר בנושא.
מאמרים נוספים בקטגורית ניקיון הבית
Zero waste natural accessories for cleaning
הסרת כתמים מריפודים

גם עם תחזוקה יום יומית וניקוי חד שבועי, שטיחים וריפודי הריהוט הביתי זקוקים לניקוי מקצועי אחת לחצי שנה. הדבר נחוץ במיוחד עם מותקנים בבית שטיחים

קרא עוד »
House cleaning
הסרת כתמים מספות

הסרת כתמים משטיחים ספות וריפודים מאת גל אור  צרור עצות שימושיות לניקוי והסרת כתמים משטיחים, ספות וריפודים רוצים לעזור לשטיח, לספה או לריפוד לשמר את

קרא עוד »