מנקה או חברת ניקיון יתרונות וחסרונות

Cleaning floor
תוכן עניינים

הדאגה לניקיון עומדת במרכז התפיסה של כולנו. בין אם המדובר הוא בבית מגורים או במשרד, עולה, לא פעם, הצורך בגורם מקצועי שייקח את המושכות. כאן, ישנן שתי אופציות עיקריות: הראשונה היא מנקה פרטי, והשניה חברת ניקיון. על מנת להבין במי רצוי לבחור, יש לעמוד על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

מאפייניו של מנקה פרטי

בדרך כלל, כאשר אנשים בוחרים במנקה פרטי, הם מציינים לטובה את המחיר שלו. מנקים פרטיים נחשבים לרוב לזולים יותר מאשר האלטרנטיבות, דבר שבכוחו לחסוך לא מעט כספים עם הזמן. כמו כן, כמובן שאופן העסקתו פשוט יותר: אין כאן התחייבות ארוכת טווח לחברה, איש ניקיון בהחלט יכול לבצע משימה ספציפית אחת. באותה מידה, קל הרבה יותר להדריך מנקה פרטי, כאשר אין בנמצא גורם מתווך כלשהו.

מן העבר השני, העסקת מנקה כוללת בתוכה מספר חסרונות אפשריים. נוצרת כאן למעשה תלות בלוח הזמנים של אדם אחד: כאשר הוא חולה, למשל, עלול להיווצר מצב בו אין בנמצא גורם שידאג לתחזוקת וניקיון הבית. עובדים פרטיים נדרש לבטח, וכן להעניק להם זכויות סוציאליות- דבר זה מייקר מעט את עלות ההעסקה.

ומה באשר לחברות הניקיון?

כעת, נתייחס לחברות הניקיון, הנפוצות בעיקר במשרדים ובמוסדות ציבוריים. גם להן ניתן למצוא מספר יתרונות מהותיים: יש כאן כוח אדם שלם, שייתן מענה בכל רגע נתון. כך, אפשר לבחור בגורם המקצועי המתאים ביותר מבין צוות החברה, וגם כאשר הוא לא יהיה זמין לקבל אלטרנטיבה ראויה ביותר. כמובן שבמידה ולא מרוצים משירותיו של העובד, אפשר להחליף אותו בקלות.

חברות ניקיון יתאימו למשימות מורכבות יותר, היות ויש באמתחתן ציוד מתקדם, שאין בהכרח למנקה הפרטי המצוי: פוליש או אמצעי הדברה ראויים לאזכור, בהקשר הזה. כך, פשוט הרבה יותר להתאים "חבילת שירותים" דרך חברות הניקיון. בנוסף, אין צורך לדאוג לתנאים הסוציאליים של המנקים, נושא שבאחריות החברה המעסיקה אותם.

יחד עם כל אלה, ישנם מספר היבטים שליליים יותר, שרצוי לתת עליהם את הדעת: בראש ובראשונה, המחיר, שנוטה להיות יקר יותר מהמנקה הפרטי. מעבר לכך, חשוב לזכור כי שוק הניקיון הוא תחרותי, ובהחלט ניתן למצוא בו חברות אשר מציעות שירותים שרחוקים מלהיות איכותיים.

תחלופת העובדים היא נושא שראוי להתייחס אליו גם כן: חברות אשר מחליפות את כוח האדם שלהן חדשות לבקרים, עלולות לפגוע בלקוח, בסופו של דבר, ולו מכיוון שהמנקים ה"חדשים" לא מכירים את הדרישות והמאפיינים של המקום.

צוות פינוי דירות
נכתב ע"י צוות פינוי דירות
אנו מקווים שנהניתם מהמאמר וגם שקיבלתם את התשובה שחיפשתם. אנו עושים כל מאמץ לתת לכם את התוכן הטוב ביותר, אם תמצאו טעות נשמח שצרו איתנו קשר בנושא.
מאמרים נוספים בקטגורית חברת ניקיון, ניקיון הבית
Zero waste natural accessories for cleaning
הסרת כתמים מריפודים

גם עם תחזוקה יום יומית וניקוי חד שבועי, שטיחים וריפודי הריהוט הביתי זקוקים לניקוי מקצועי אחת לחצי שנה. הדבר נחוץ במיוחד עם מותקנים בבית שטיחים

קרא עוד »
House cleaning
הסרת כתמים מספות

הסרת כתמים משטיחים ספות וריפודים מאת גל אור  צרור עצות שימושיות לניקוי והסרת כתמים משטיחים, ספות וריפודים רוצים לעזור לשטיח, לספה או לריפוד לשמר את

קרא עוד »